Volkswagen Mark IV Forum banner

Mk4 Golf Wskazówki dotyczące tylnych głośników?

2 reading
14K views 32 replies 8 participants last post by  porkstirfry  
#1 · (Edited by Moderator)
Cześć, mam MK 4 Golf 1.4 S. Ma fabryczne 2 głośniki z przodu i chciałbym zamontować 2 głośniki z tyłu.

Zainstalowałem ten radioodtwarzacz i mam zaskakująco dobry dźwięk z 2 przednich głośników fabrycznych. http://www.amazon.co.uk/Sony-CDX-GT450U-Head-Unit-Front/dp/B004I1JMT2

Chciałbym zamontować 2 głośniki w tylnych drzwiach pasażera, gdzie powinny się znajdować. Wcześniej był obecny system Beta, więc nie ma okablowania.

Moje potrzeby: 2 głośniki tylne, przyzwoita jakość dźwięku. Budżet 50 £. Nic więcej.

Czy możesz mi udzielić wskazówek dotyczących procesu podłączania głośników i które głośniki najlepiej odpowiadają moim potrzebom? Na przykład komponenty vs. koncentryczne. A może lepiej byłoby zrobić coś zupełnie innego? Jak powiedziałem, chcę tylko kilka głośników pasujących co najmniej do jakości przednich, z tyłu mojego samochodu

Wielkie dzięki
 
#3 ·
#4 ·
Możesz dostać wiązki przewodów tylnych drzwi na e-bayu za 9–15 funtów za sztukę, ale nie jestem pewien, czy byłyby dobre, ponieważ część okablowania między drzwiami a jednostką centralną najprawdopodobniej by brakowała. Prawdopodobnie musiałbyś kupić wewnętrzną część karty drzwi, w której znajduje się silnik szyby i głośnik, aby wszystko było jak OEM. Widziałem je za około 25 funtów za sztukę, co trochę przekracza budżet 50 funtów...
 
#5 · (Edited by Moderator)
Zainstalowałem tylny głośnik OEM w moim Golfie. Od nowości miał jednostkę beta, a teraz ma gamma, dopóki nie będzie mnie stać na coś lepszego. Dodałem przewody tylnych głośników do wtyczki ISO na końcu jednostki centralnej, a następnie poprowadziłem przewody przez progi do słupka B. Użyłem kilku złączy słupka B z zezłomowanego GTI i wyciąłem połączenia głośników i zamontowałem je w istniejącym złączu słupka B (są puste gniazda, do których wchodzą piny), a następnie zamontowałem nowe wiązki drzwi tylnych, które miały okablowanie głośników i wreszcie głośniki i głośniki wysokotonowe OEM. Jest to teraz identyczne z konfiguracją OEM, więc w przyszłości, jeśli/kiedy będę chciał ulepszyć, mogę po prostu kupić przewody konwersyjne i dystanse głośników, aby dopasować zestaw aftermarketowy. Krótki opis znajduje się w moim wątku budowlanym, a jeśli potrzebujesz pomocy, napisz do mnie na PW. Prawdopodobnie kosztowało to około 30 funtów w całości, z kilkoma częściami z eBay i kilkoma ze złomowiska.
 
#6 ·
Głośniki Stocker będą brzmiały ZNACZNIE lepiej niż głośniki Edge. Nie ma sensu wymieniać również przednich, jeśli masz tak napięty budżet. Nie będą potrzebować żadnego specjalnego osprzętu montażowego, wystarczy kilka metrów dwużyłowego kabla głośnikowego i wszystko będzie gotowe.
 
#7 ·
Cześć, dzięki bardzo za odpowiedzi, naprawdę to doceniam. Przepraszam, zapomniałem wspomnieć. Budżet się zmienił :p Zmiana pomysłu. Świeża instalacja. 4 głośniki, (2 z przodu, 2 z tyłu) i wzmacniacz w bagażniku. Pakiet, do którego podałem link, wydaje się odpowiedni i w tej cenie przyzwoity. Jeśli nic mnie nie powstrzymuje.......Zrobię to! Co myślisz?
 
#8 ·
...Próbuję! Co myślisz?
Myślę, jak już mówiłem, że będą brzmieć gorzej niż to, co już tam masz. Wzmocnienie standardowych głośników będzie brzmiało dobrze. Albo innym pomysłem będzie kupno DOBRYCH komponentów na przód (powiedzmy 150 funtów) i włożenie starych przednich głośników z tyłu, ale wzmocnienie tylko przednich, jeśli szukasz jakiejkolwiek prawdziwej jakości dźwięku i uruchomienie tylnych na niskim poziomie jako tylne wypełnienie.
 
#9 ·
Myślę, jak już powiedziałem, że będą brzmiały gorzej niż to, co już tam masz. Wzmocnienie standardowych głośników będzie brzmiało dobrze. Albo innym pomysłem będzie kupno DOBRYCH komponentów na przód (powiedzmy £150) i umieszczenie starych głośników z przodu z tyłu, ale wzmacnianie tylko przodu, jeśli szukasz jakiejkolwiek prawdziwej jakości dźwięku i uruchomienie tyłów na niskim poziomie jako wypełnienie tyłu.
Dzięki, długo i ciężko się nad tym zastanowię
 
#11 ·
Myślę, jak już mówiłem, że będą brzmiały gorzej niż to, co już tam masz. Podkręcenie fabrycznych głośników będzie brzmiało dobrze. Albo innym pomysłem będzie kupno DOBRYCH komponentów na przód (powiedzmy £150) i włożenie starych przednich głośników do tyłu, ale wzmacnianie tylko przodu, jeśli szukasz jakiejkolwiek prawdziwej jakości dźwięku i uruchomienie tyłów na niskim poziomie jako wypełnienie tyłu.
Cóż, 9 miesięcy później i wciąż bez postępów! ale nadchodzi Boże Narodzenie... więc to zrobię. Imagewerx, idę twoją zalecaną drogą. Idę z 2 komponentami z przodu i wkładam obecne przednie głośniki OEM z tyłu. i po prostu wzmacniam 2 przednie komponenty za pomocą 2-kanałowego wzmacniacza.

Komponenty, które zamierzam kupić, to te: http://www.ebay.co.uk/itm/251592243349?_trksid=p2060778.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Wygląda na to, że są one dostarczane z elementami dystansowymi. (SAK-3103)

Jeszcze nie znalazłem wzmacniacza, ale głośniki mają po 80 watów RMS każdy, więc daje to 160 watów RMS łącznie dla nich. Szukam więc wzmacniacza o mocy od 75% do 150% z 160 RMS, jeśli to prawda? 75% = 280 watów i 150% = 400 watów. Więc gdzieś pomiędzy tymi wartościami.

Teraz pytanie podczas robienia tyłów. Oczywiście będę musiał kupić nowy przewód głośnikowy, który jest wystarczająco długi, aby poprowadzić go od tyłu do jednostki centralnej. Zastanawiam się tylko, czy będę potrzebował również niektórych adapterów (SAK-3103), mimo że będą to OEM?

Mam nadzieję, że zmierzam we właściwym kierunku. Dzięki... od oczywistego początkującego...!
 
#12 · (Edited by Moderator)
Głośniki Quart nie są zbyt złe pod względem jakości dźwięku, ale zwykle brakuje im prawdziwego basu (jak w przypadku większości głośników o jakości dźwięku), więc działają naprawdę dobrze tylko wtedy, gdy są filtrowane górnoprzepustowo i używane z subwooferem. Zbyt dużo matematyki sprawia, że boli mnie mózg tak późno w nocy :wacko:, ale wzmacniacz 400 W ustawiony na niższy poziom zawsze będzie lepszy niż wzmacniacz 80 W ustawiony na maksymalny poziom. Mam 80-watowe głośniki tubowe RMS z przodu mojego samochodu i są one zasilane przez wzmacniacz Kicker 2 X 250 W RMS, więc ogromna ilość zapasu mocy i prawie niemożliwe doprowadzenie do zniekształceń.

Och, i mniej więcej jakikolwiek stary przewód głośnikowy (16 SWG jest w porządku) do tyłu, ponieważ nie są one wzmacniane, i z odległego wspomnienia głośniki powinny po prostu wchodzić prosto bez żadnego innego osprzętu montażowego.
 
#13 · (Edited by Moderator)
Pamiętaj, że ogromną korzyścią jest uzyskanie zestawu o czułości 90 dB w porównaniu do zestawu 80 dB. Pomaga to szczególnie w przypadku zasilania z niskiego źródła zasilania (>300rms) IMO, ten zestaw również nie podaje wartości RMS, nie widzę, żeby miał 1200RMS.

(Nie czytałem ostatnich kilku postów, moja wina :p)

Wydają się trochę drogie jak na specyfikacje, może z powodu niestandardowego gadżetu "vw", zgadzam się, że powinieneś po prostu wzmocnić głośniki OEM, może zrób to najpierw, zanim wydasz dodatkowe 100 funtów na tył i zobaczysz, jak ci się podoba, wiele osób nie uważa, że (ja sam nie, ale każdy ma swoje zdanie) przyzwoity wzmacniacz sprawi, że będzie krystalicznie czysty w porównaniu do poprzedniego.
 
#14 ·
#17 ·
Przepraszam, że jestem irytujący i pytam zamiast samemu sprawdzać (ale na razie jest trochę zimno na zewnątrz!). Chcę przenieść przednie głośniki OEM na tył w wolne dla nich miejsce. Zakładam, że nie mogę po prostu 'podnieść ich i przenieść w to miejsce', ponieważ okablowanie nie będzie wystarczająco długie, aby to zrobić? Jak mogę to obejść? Dzięki
 
#21 ·
Tak, możesz użyć wolnych pozycji w bloku ISO za pomocą standardowych przewodów naprawczych VW. Możesz też po prostu wpiąć się w zielone i fioletowe pary w wiązce nowego urządzenia.
Użyję wolnej pozycji. A przewód naprawczy vw wchodzi do bloku ISO (po prostu się zatrzaskuje?) a następnie przewód głośnikowy łączy się z drugim końcem? Zaraz sprawdzę na ETKA, żeby znaleźć numer części do przewodu naprawczego vw. Nie widziałem żadnych na ebay. Dzięki za pomoc, zaczyna być teraz jaśniej
 
#23 · (Edited by Moderator)
#24 ·
Nie mogłem znaleźć na ETKA. Po prostu kup 2 z nich, a one pasują bezpośrednio do bloku ISO? http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VW-VOLKSWAGEN-REPAIR-WIRE-0-63-000979009E-/330921841542?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4d0c7a9386

jest tu tak wiele wariantów drutu naprawczego! Nie jestem pewien, który wybrać http://www.passatplus.de/umbauteile/stecker/stecker.htm
Są one przeznaczone do różnych typów wtyczek i bez posiadania obu przed sobą mogę zawęzić je tylko do pół tuzina lub więcej. Możesz również wybrać się na złomowisko i odciąć odpowiednią wtyczkę ISO z samochodu, który ma tylne głośniki, odciąć swój dwukierunkowy i połączyć nowe przednie przewody z istniejącymi, a następnie tylne z nowymi przewodami.
 
#25 ·
Są one przeznaczone do różnych typów wtyczek i bez posiadania obu przed sobą mogę zawęzić je tylko do pół tuzina lub więcej. Możesz również wybrać się na złomowisko i odciąć odpowiednią wtyczkę ISO z samochodu, który ma tylne głośniki, odciąć swój dwukierunkowy i połączyć nowe przednie przewody z istniejącymi, a następnie tylne z nowymi przewodami.
Dostałem właśnie kilka zdjęć, które pomogą mi wyjaśnić i mam nadzieję, że będziesz w stanie zidentyfikować typ przewodu naprawczego, którego potrzebuję. ponieważ znalazłem teraz kolejną jego wersję na eBay. http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VW-REPAIR-WIRE-PART-NUMBER-000979133E-/380941074004?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item58b1db7e54

Dzięki
 

Attachments

#26 ·
To 'co to jest?' to wtyczka oświetleniowa do oryginalnego pojedynczego odtwarzacza CD. Ale jak powiedziałem wcześniej, nie mogę stwierdzić na podstawie małych zdjęć 2D, czy to jest właściwe, czy nie. Dlaczego nie spróbujesz tego, co sugerowałem wcześniej i nie kupisz 4-drożnego głośnika ISO, możesz nawet wyjąć piny i włożyć je do swojego, jeśli chcesz, aby było schludnie i mniej lutowania.