Volkswagen Mark IV Forum banner

Sterowanie/system/obsługa klimatyzacji - Climatronic? Nie działa prawidłowo..

26K views 63 replies 6 participants last post by  yurtesen  
#1 ·
Więc dostałem Mk4 v6 4motion pod koniec marca (kiedy było chłodniej) i kiedy go kupiłem, starszy facet, od którego go kupowałem, powiedział, że klimatyzacja nie działa i nigdy jej tak naprawdę nie używali.

Pomyślałem świetnie, kto wie, czy to jeszcze zadziała, ale mam słabość do dodawania do niej czynnika, więc dodałem trochę gazu do klimatyzacji i wydawało się, że może coś robi, gdy silnik pracował. Na pewno nie chłodziło, ale ciśnienie gazu było w porządku, jakby sprężarka działała i krążyła.

W każdym razie zrobiłem diagnostykę za pomocą panelu Climatronic i na wyświetlaczu pojawiło się '318', co według tego, co miałem, było czujnikiem ciśnienia, tym z tyłu przegrody. Podłączyłem VAGcom i potwierdziłem, ale wcześniej VAGcom nigdy nie podnosił tego problemu na liście, dopóki nie użyłem diagnostyki climatronic, nawet nie mógł mi powiedzieć, co jest nie tak. Więc dostałem specjalny egzemplarz z eBay za dychę, wrzuciłem go tam i miałem nadzieję na cud, zamiast tego dostałem więcej tajemnicy!

Przy włączonym silniku, przełącz klimatyzację z trybu ekonomicznego na normalny i usłyszałem, jak włącza się sprężarka klimatyzacji, ale potem wyłącza się po może 5 sekundach pracy, potem mija chwila i robi to ponownie. robi to dość często i czuję przerywany chłodniejszy nawiew powietrza, w przeciwieństwie do mojej T4 caravelle, która wydmuchuje lodowate powietrze, to nie jest takie lub ciągłe.

Nie sprawdziłem ponownie, co dzieje się z ciśnieniem gazu, ale zauważyłem również, że wentylatory w komorze silnika nie działają dokładnie na niskich obrotach ani niczym, włączają się i wyłączają, gdy silnik osiąga temperaturę, ale nic więcej.

Zastanawiam się, na co powinienem najpierw zwrócić uwagę, ponieważ wyraźnie próbuje działać, a koło pasowe się obraca, ale nie tak długo, jak myślę, że powinno być normalnie.

Żeby powiedzieć, że samochód ma tylko 74 tys. km dla modelu z 2001 roku, to trochę koszmar! mój 81 tys. km bora v5, którego miałem kilka lat temu, nie miał tego rodzaju problemu.
 
#3 ·
Jest bardzo możliwe, że parownik za schowkiem przecieka gaz. - sprawdź również wentylatory chłodnicy.

Jeden z moich jest martwy, a parownik przecieka, wkrótce go wymienię.
Cóż, moje wentylatory chłodnicy działają do chłodzenia silnika, ale kiedy włączysz klimatyzację, nie włączają się. Początkowo VCDS nic nie powiedział, zrobiłem diagnostykę i wyszło 0318 000, co zgodnie z arkuszem kodów jest czujnikiem ciśnienia, widząc wiele postów na ten temat, że jest to dość powszechna usterka, założyłem nowy. Wtedy system zaczął działać bardziej, np. sprężarka faktycznie próbowała się włączyć, ale szybko się wyłączała, podłączyłem zestaw do ponownego napełniania, a wskaźnik sugerował, że ciśnienie było mniej więcej odpowiednie dla danej temperatury w danym dniu.

Przez cały czas wentylatory się nie włączały ciągle ani nic, co jestem pewien, że w moich innych pojazdach robią po około minucie lub tak, gdy system działa.

Wygląda więc na to, że system jest prawie gotowy, sądząc po tym, jak najwyraźniej nie był używany przez lata, pomyślałbym, że ciśnienie gazu byłoby niskie, jednak wydaje się "ok" (trochę mniej niż w moim 98 T4 z lodowatą klimatyzacją).
 
#4 ·
Pomyślałem więc, że dodam tutaj aktualizację. Nadal nie działa.

Wentylatory działają, gdy silnik jest ciepły, a nie gdy klimatyzacja jest włączona. Pompa klimatyzacji włącza się i obraca, ciśnienie gazu jest najwyraźniej prawidłowe, ale brak oznak zimnego powietrza, czy to byłoby jedynym powodem, dla którego wentylatory się nie włączają?

Z punktu widzenia klimatyzacji (ponieważ jest to część mojej pracy) klimatyzacja powinna się uruchomić, ale zatrzymać, gdy ciśnienie gazu przekroczy normę? Oznacza to, że podczas jazdy miałbyś działającą klimatyzację, czy może coś pomijam w tym systemie?
 
#5 · (Edited by Moderator)
Kiedy klimatyzacja sama się wyłącza, możesz odczytać przyczynę wyłączenia za pomocą VCDS. Powinna to być liczba w jednym z bloków pomiarowych. Zrób to, a następnie wróć i będziemy mogli to dalej zdiagnozować. Nie ma sensu zgadywać, co może być nie tak, skoro możesz to sprawdzić :)

Przynajmniej w moim Golfie MK4 sprężarka wykorzystuje zmienną kompresję, a sprzęgło sprężarki nigdy się nie rozłącza. Nie wiem, czy wszystkie MK4 mają podobną sprężarkę, ale kiedy sprzęgło się rozłącza, możesz odczytać przyczynę wyłączenia i to powinno dać ci wskazówkę, co się dzieje.

Niemniej jednak wentylatory powinny włączyć się na pierwszą prędkość, gdy klimatyzacja jest włączona w climatronic.

- 0 = Sprężarka WŁ.
- 1 = Sprężarka WYŁ.: Ciśnienie czynnika chłodniczego za wysokie (> 32 bary)
- 2 = sprężarka WYŁ.: Ustawienie podstawowe niewykonane
- 3 = Sprężarka WYŁ.: Ciśnienie czynnika chłodniczego za niskie (< 2,0 bar)
- 5 = Sprężarka WYŁ.: Wykrywanie uruchomienia silnika
- 6 = Sprężarka WYŁ.: Tryb ECON aktywny
- 7 = Sprężarka WYŁ.: System A/C / WENTYLATOR WYŁ.
- 8 = Sprężarka WYŁ.: Temperatura zewnętrzna za niska (< 3,0 °C)
- 10 = Sprężarka WYŁ.: Napięcie systemu pojazdu za niskie (< 10,1 V)
- 11 = Sprężarka WYŁ.: Temperatura silnika za wysoka (> 118 °C)
- 12 = Sprężarka WYŁ.: Wyłączenie żądane przez sterowanie silnikiem
- 13 = Sprężarka WYŁ.: Napięcie systemu pojazdu za wysokie (> 17 V)
- 14 = Sprężarka WYŁ.: Temperatura parownika za niska
- 16 = Sprężarka WYŁ.: Aktywacja sprężarki uszkodzona
- 17 = Sprężarka WYŁ.: Brak lub nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia
- 18 = Sprężarka WYŁ.: Wyłączenie prędkości pojazdu
- 19 = Sprężarka WYŁ.: Wyłączenie żądane przez centralne sterowanie elektroniką (zarządzanie obciążeniem)
 
#6 ·
Napełnij to barwnikiem, abyś mógł sprawdzić, czy nie ma wycieków, kolego... zwykle wycieka na uszczelkach typu o-ring w systemie... najlepszy sposób działania, znajdź miejsce, które jest wystarczająco tanie i zleć im włożenie barwnika, abyś mógł zlokalizować wyciek... napraw to i ponownie napełnij... nie masz problemów z punktami napełniania, więc musi to być uszczelka typu o-ring powodująca wyciek... może to być z tyłu sprężarki, na osuszaczu, na wewnętrznej chłodnicy lub na jednym z innych punktów sprzęgających... jeszcze nie znalazłem Golfa z klimatyzacją/climatronikiem, który miałby porowate rury.
 
#7 ·
Kiedy klimatyzacja się wyłączy, możesz odczytać przyczynę wyłączenia za pomocą VCDS. Powinna to być liczba w jednym z bloków pomiarowych. Zrób to, a następnie wróć i będziemy mogli to dalej zdiagnozować. Nie ma sensu zgadywać, co może być nie tak, skoro można to sprawdzić :)

Przynajmniej w moim golfie MK4 sprężarka wykorzystuje zmienną kompresję, a sprzęgło sprężarki nigdy się nie rozłącza. Nie wiem, czy wszystkie MK4 mają podobną sprężarkę, ale kiedy sprzęgło się rozłącza, możesz odczytać przyczynę wyłączenia i to powinno dać ci wskazówkę, co się dzieje.

To powiedziawszy, wentylatory powinny włączyć pierwszą prędkość, gdy klimatyzacja jest włączona w climatronic.

- 0 = Sprężarka WŁ
- 1 = Sprężarka WYŁ: Ciśnienie czynnika chłodniczego za wysokie (> 32 bary)
- 2 = sprężarka WYŁ: Ustawienie podstawowe niewykonane
- 3 = Sprężarka WYŁ: Ciśnienie czynnika chłodniczego za niskie (< 2,0 bar)
- 5 = Sprężarka WYŁ: Wykrywanie uruchomienia silnika
- 6 = Sprężarka WYŁ: Tryb ECON aktywny
- 7 = Sprężarka WYŁ: System A/C / WENTYLATOR WYŁ
- 8 = Sprężarka WYŁ: Temperatura zewnętrzna za niska (< 3,0 °C)
- 10 = Sprężarka WYŁ: Napięcie systemu pojazdu za niskie (< 10,1 V)
- 11 = Sprężarka WYŁ: Temperatura silnika za wysoka (> 118 °C)
- 12 = Sprężarka WYŁ: Wyłączenie żądane przez sterowanie silnikiem
- 13 = Sprężarka WYŁ: Napięcie systemu pojazdu za wysokie (> 17 V)
- 14 = Sprężarka WYŁ: Temperatura parownika za niska
- 16 = Sprężarka WYŁ: Aktywacja sprężarki uszkodzona
- 17 = Sprężarka WYŁ: Brak lub nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia
- 18 = Sprężarka WYŁ: Wyłączenie prędkości pojazdu
- 19 = Sprężarka WYŁ: Wyłączenie żądane przez centralne sterowanie elektroniką (zarządzanie obciążeniem)
To wygląda na dość przydatne, pod HVAC, jakiś pomysł, które rzeczy nacisnąć? Nie zrozumcie mnie źle, zwykle przechodzę przez to i znajduję rzeczy, jednak ostatnio odkryłem, że zmienili kilka rzeczy, więc coś jak adaptacja przepustnicy w moim T4, to był jeden proces 2 lata temu, nowsze oprogramowanie w opisie mówi, żeby zrobić coś innego. Czy to tylko widok na żywo?
Napełnij go barwnikiem, abyś mógł sprawdzić, czy nie ma wycieków, kolego.... zwykle wycieka na o-ringach w systemie.... najlepszy sposób działania, znajdź miejsce, które jest wystarczająco tanie i zleć im włożenie barwnika, abyś mógł zlokalizować wyciek... napraw to i napełnij ponownie.... nie masz problemów z punktami napełniania, więc musi to być o-ring powodujący wyciek... może to być z tyłu sprężarki, na osuszaczu, na wewnętrznej chłodnicy lub na jednym z innych punktów połączeniowych... jeszcze nie znalazłem golfa z klimatyzacją/climatronikiem, który ma porowate rury.
Nie jestem (jeszcze) przekonany, że ciśnienie gazu jest faktycznym problemem, miałem golfa mk6, który miał niewielki wyciek (jednak VW nie mógł znaleźć problemu i zabarwili system) i można było to stwierdzić, kiedy ciśnienie spadło, nie tylko dlatego, że nie było lodowato zimno. Mam zestaw do napełniania i zgodnie z temperaturą zewnętrzną w czasie testu ciśnienie gazu jest prawidłowe, wyłącz klimatyzację, ciśnienie idzie w górę, więc z perspektywy klimatyzacji wygląda to dobrze. To tak, jakby krążył gaz, ale tak naprawdę nie wykonuje procesu chłodzenia, więc nie używa zaworu sterującego na parowniku, więc gaz po prostu krąży.

Ostatnio wymieniłem przełącznik ciśnienia układu klimatyzacji na przegrodzie, zanim go wymieniłem, sprężarka klimatyzacji włączała się na krótko, a następnie wyłączała się ponownie, jakby z jakiegoś powodu nie mogła się uruchomić.

Nie zdziwiłoby mnie, gdyby przełączniki sterowania wentylatorem były uszkodzone lub coś w tym stylu. Trochę mam dość błędów w tym mk4, miałem Borę V5 i wszystko działało dobrze i to miało zaledwie 82 tys. km na liczniku 4 lata temu, w tym lodowatą klimatyzację, ten mk4 z zaledwie 72 tys. km pomyślałem świetnie, ale myślę, że jakiś garaż na zapleczu był zaangażowany i w konsekwencji, po tym jak stał przez 3 lata w garażu, tak naprawdę nie 'zrekomisjonowali' samochodu tak jak zrobiłby to VW, po prostu się z nim bawili, uruchomili część z niego, a następnie poprzedni właściciele (którzy nigdy nie używali klimatyzacji, pomimo faktu, że mechanizm podnoszenia szyby kierowcy był FUBAR ze wszystkimi gorącymi latami, które mieliśmy!). Trochę denerwujące, gdy warsztaty dokładnie nie wiedzą, co robią lub nie naprawiają rzeczy prawidłowo, nawet zastanawiałem się, czy sprężarka klimatyzacji była częścią problemu i utknęła.

Dzisiaj jest typowa pogoda bez klimatyzacji i w zasadzie wszędzie zalewa, więc nie mogę nawet wyjść z laptopem do VCDS i zobaczyć, czy mogę znaleźć jakieś problemy, jutro wieczorem ma być sucho i ktoś podrzuca mi czujnik (aby wymienić inną część w samochodzie, która uległa awarii, czujnik przyspieszenia bocznego, o którym PO powiedział, że niektóre kontrolki zapalają się na desce rozdzielczej, a czasami gasną i nie zawsze się zapalają, więc nie zawracał sobie głowy naprawą!) więc chcę zamienić rzeczy i podłączyć laptopa i usunąć wszystkie usterki i zobaczyć, jak to pójdzie.
 
#8 · (Edited by Moderator)
Przechodzisz do bloków pomiarowych, a następnie odczytujesz grupę 2 (chyba to była grupa 2). To jest widok na żywo, aktualizuje się automatycznie.

Nie do końca zrozumiałem, co masz na myśli mówiąc o pogodzie A/C. A/C powinno się włączać i działać w każdą pogodę, o ile temperatura na zewnątrz jest powyżej 3°C. Nie ma znaczenia, czy pada deszcz, czy nie. Będziesz siedział w samochodzie z laptopem, więc deszcz nie powinien Ci przeszkadzać. :)

Czyli wymieniłeś sprężarkę klimatyzacji, ponieważ włączała się i wyłączała? Teraz masz ten sam problem, że wyłącza się po 5 sekundach?

Nawiasem mówiąc, możesz również stwierdzić, że klimatyzacja jest włączona, ponieważ obroty biegu jałowego wzrosną, gdy sprzęgło się załączy. W bloku pomiarowym jest również miejsce, gdzie można to zobaczyć, ale chyba nie jest to istotne w Twojej obecnej sytuacji.
 
#9 ·
Idziesz do bloków pomiarowych, a następnie odczytujesz grupę 2 (chyba to była grupa 2). To jest widok na żywo, aktualizuje się automatycznie.

Nie do końca zrozumiałem, co masz na myśli mówiąc o pogodzie dla klimatyzacji. Klimatyzacja powinna się włączać i działać w każdą pogodę, o ile temperatura na zewnątrz jest powyżej 3°C. Nie ma znaczenia, czy pada deszcz, czy nie. Będziesz siedział w samochodzie z laptopem, więc deszcz nie powinien ci przeszkadzać. :)

Czyli wymieniłeś sprężarkę klimatyzacji, ponieważ włączała się i wyłączała? Teraz masz ten sam problem, że wyłącza się po 5 sekundach?

Nawiasem mówiąc, możesz również stwierdzić, że klimatyzacja jest włączona, ponieważ obroty biegu jałowego wzrosną, gdy sprzęgło się załączy. W bloku pomiarowym jest nawet miejsce, gdzie to widać, ale chyba nie jest to istotne w twojej obecnej sytuacji.
Myślałem, że 'LO' to coś w rodzaju 15°C lub coś w tym stylu, co oznacza, że jeśli temperatura na zewnątrz wynosiła 12°C jak wczoraj, to się nie uruchamia, stąd 'nie pogoda dla klimatyzacji'

Nie wymieniłem sprężarki klimatyzacji, wymieniłem czujnik ciśnienia na przegrodzie, zastanawiałem się, czy sprężarka też może być problemem, ale teraz wydaje się działać bardziej konsekwentnie, chociaż nie jest jasne, czy jest to wynikiem wymiany czujnika ciśnienia.

Kiedy włączasz klimatyzację, słyszysz, jak sprzęgło się załącza, a obroty na chwilę spadają i wracają do normy, sprawdziłem pod maską i środkowa część koła pasowego klimatyzacji jest załączona i obraca się na stałe, aż do wyłączenia klimatyzacji.

Dziś wygląda na sucho, więc może uda mi się przejść z domu do samochodu (6 metrów od domu), zeszłej nocy padało tak mocno, że jestem zaskoczony, że wszystko nie zostało zalane!
 
#10 ·
Skrzynka bezpieczników na górze akumulatora może powodować, że wentylator nie włącza się z klimatyzacją.

Szukałem na YouTube informacji o skrzynce bezpieczników, aby naprawić błędy ABS i ludzie zgłaszali również problemy z klimatyzacją.

Bezpieczniki ABS/AC to normalne bezpieczniki ostrzowe po prawej stronie, w jednym z filmów użyto opaski kablowej, aby wywierać nacisk boczny na bezpiecznik, aby uruchomić wentylator.

Skrzynki bezpieczników nie kosztują dużo, kupiłem jedną na Amazon za mniej niż 15 funtów, co naprawiło mój problem z ABS.
 
#11 · (Edited by Moderator)
Nie, jak widać z informacji VCDS, wartość jest poniżej 3C

- 8 = Sprężarka WYŁ.: Temperatura zewnętrzna za niska (< 3,0 °C)
Nadal potrzebujesz sprężarki, ponieważ system musi osuszać powietrze. W przeciwnym razie miałbyś zaparowane szyby za każdym razem, gdy pada deszcz. Właściwie będzie włączona nawet wtedy, gdy ustawisz maksymalną temperaturę w climatronic.

Aha, więc nie masz już sprężarki wyłączającej się po 5 sekundach. W każdym razie możesz sprawdzić temperatury i ciśnienie za pomocą VCDS.

Jest ukryte miejsce, w którym można odczytać wartość czujnika ciśnienia. Jeśli masz czujnik typu przełącznik, możesz odczytać ciśnienie! Właściwie znajduje się w sterowniku silnika. Grupa 137

https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/130-137.html

Nawiasem mówiąc, przynajmniej w moim samochodzie prędkość obrotowa biegu jałowego wynosi ~800, ale wzrasta do ~1000 po włączeniu sprężarki. Chyba że silnik jest zimny, wtedy i tak będzie miał wysokie obroty biegu jałowego, aż się rozgrzeje.

Jeśli masz moduł sterowania wentylatorem J293, może być również uszkodzony. Ale być może skrzynka bezpieczników to dobre miejsce, żeby zacząć, tak.

Wygląda na to, że używanych jest do tego kilka bezpieczników:

https://forums.ross-tech.com/showthread.php?14597-mk4-Fan-Control-Module-(J293)-chart-and-A-C-tips
 
#13 ·
Poza tym nie mogłem znaleźć sposobu na uzyskanie danych wyjściowych z systemu klimatyzacji, które powiedziałyby mi o ciśnieniach lub czymkolwiek innym, przechodziłby sekwencje testowe, aby upewnić się, że wszystkie klapy działają, ale to wszystko.
 
#15 ·
Czy system jest prawidłowo pod ciśnieniem? Mam na myśli prawidłowo, a nie z jakimś pojemnikiem z Halfords.
Musisz tylko sprawdzić ciśnienie w układzie, co miernik do napełniania, który mam, może zrobić doskonale. Jedynym sposobem, aby zrobić to naprawdę dobrze, jest ewakuacja całego gazu, wymiana wszystkich uszczelek, osuszacza, a następnie włożenie zestawu 500 g czynnika chłodniczego.

Osobiście jeszcze się w to nie bawię, ponieważ dopóki nie będę wiedział, że wszystkie komponenty działają prawidłowo, nie będę nic robił z gazami chłodniczymi.

To jest bardzo podobne do wskaźnika, który mam:

maxresdefault.jpg


System, gdy nie pracuje, jest w czerwonym polu, gdy pracuje (tzn. klimatyzacja włączona) jest gdzieś w okolicach 33-38 w zielonej strefie (w zależności od temperatury zewnętrznej), ale to, co się nie dzieje, to włączenie niskiej prędkości wentylatorów. Kiedy włącza się podstawowa pełna prędkość wentylatorów, spada do około 27, więc tuż w zielonej strefie. W moim T4 dzieje się to samo, chociaż jest tam trochę więcej ciśnienia, ale niewiele. To wskazywałoby, że może być trochę mało gazu, jednak powinien on nadal wystarczyć, aby było zimno i uruchomić wentylatory o niskiej prędkości, które nigdy się nie włączają. W T4 włączają się po kilku minutach, nawet gdy silnik jeszcze się nie rozgrzał, co nie ma miejsca w moim mk4!

Kiedy upewnię się, że można je uruchomić i to działa, wtedy będę wiedział, że wszystkie komponenty faktycznie działają tak, jak powinny, a następnie ponownie przyjrzę się napełnianiu gazem.

ac-freon-r134a-guage.jpg


ac-freon-r134a-guage.jpg
 
#16 · (Edited by Moderator)
Więc przejrzałem wszystko, nie mogę znaleźć tego, co opisujesz w żadnej sekcji, jakiej wersji VAGcom używasz?
Nie rozumiem, jak możesz tego nie znaleźć. To prawie tak, jakbyś użył VCDS, ale pokazał ci pusty ekran :) Bo nawet nie wspomniałeś, czy znalazłeś jakieś odczyty z czujników?

Używam VCDS lite, ale wszystko jest takie samo, przechodzisz do bloków pomiarowych. Powinieneś zobaczyć coś takiego (znalazłem to zdjęcie w Internecie):

e2a9bf28.jpg

Możesz mieć ciśnienie w climatronicu lub w silniku. Jeśli w silniku, to grupa 137, tak myślę.

Powinieneś również zobaczyć takie rzeczy jak temperatura parownika, temperatura obliczeniowa itp. Nie jestem pewien, czy widać temperaturę skraplacza...

Myślę, że powinieneś być w stanie zobaczyć, czy wentylatory są aktywowane, czy nie. Wszystko tam jest, nie musisz wychodzić z samochodu, żeby to zdiagnozować :)
 
#17 ·
Nie rozumiem, jak możesz tego nie znaleźć. To prawie tak, jakbyś użył VCDS, ale pokazał ci pusty ekran :) Bo nawet nie wspomniałeś, czy znalazłeś jakieś odczyty z czujników?

Używam VCDS lite, ale wszystko jest tak samo, przechodzisz do bloków pomiarowych. Powinieneś zobaczyć coś takiego (znalazłem to zdjęcie w Internecie):
e2a9bf28.jpg

Możesz mieć ciśnienie w climatronicu lub w silniku. Jeśli w silniku, to grupa to chyba 137.

Powinieneś również zobaczyć takie rzeczy jak temperatura parownika, temperatura obliczeniowa itp. Nie jestem pewien, czy widać temperaturę skraplacza...
Myślę, że powinieneś być w stanie zobaczyć, czy wentylatory są aktywowane, czy nie. Wszystko tam jest, nie musisz wychodzić z samochodu, żeby to zdiagnozować :)
Tak, to nie wygląda tak, widzę, że to zdjęcie jest z wersji 11.11.4, mojej 19.1.3 lub coś w tym stylu, stwierdziłem, że zmienili mnóstwo rzeczy, przynajmniej tak się wydaje, ponieważ używam vcds od około 10 lat, więc jak zrobić adaptację przepustnicy, zrobiłeś jedną rzecz i serię naciskania pedału przyspieszenia i tego nie robić, to już tego nie robi, w ten sam sposób próbuję odpowietrzyć hamulce w moim t4 z tymi rzeczami abs i nic z tego. Mogę mieć znacznie wcześniejszą wersję na dysku, spróbuję ją zainstalować i zobaczyć, czy oprogramowanie może być częścią problemu. Z blokiem 6, myślę, że ma chłodzenie mapy, które po prostu pozostaje puste, klapy są wszystkie na jednym bloku i tak dalej.

Zobaczę, czy uda mi się to uruchomić później.

Wysłane z VTR-L09 za pomocą Tapatalk
 
#18 ·
To wszystkie bloki pomiarowe, które można zobaczyć w zakładce HVAC, na blokach silnika 100 do 150 nie widać żadnych odczytów. Dziś wieczorem, podczas testowania sprężarki, nie włączała się ona na stałe, jak to miało miejsce, tylko na chwilę, jakby próbowała się uruchomić, a następnie ponownie się zatrzymywała. Temperatura na zewnątrz wynosiła 12°C, dla mnie wydaje się trochę cieplej.
 
#19 · (Edited by Moderator)
Tak, to nie wygląda tak, widzę, że ten obrazek jest z wersji 11.11.4, mój to 19.1.3 lub coś w tym stylu, zauważyłem, że zmienili mnóstwo rzeczy, przynajmniej tak się wydaje, ponieważ używam vcds od około 10 lat.
Nie, jest tak samo w każdej wersji, cofnąłem się nawet do 2001 roku, żeby sprawdzić pierwszą wersję za pomocą archiwum internetowego:

https://web.archive.org/web/20010422013002/http://ross-tech.com/vag-com/tour/m-blocks.html

Myślę, że masz zły program, jeśli tak nie wygląda. Możesz również spojrzeć na obecną stronę główną ross-tech... wciąż to samo...:

https://www.ross-tech.com/vag-com/

Więc... jeśli Twój VCDS wygląda inaczej, czy możesz zrobić zrzut ekranu i zamieścić go tutaj? Jestem naprawdę ciekaw, na co patrzysz! :)
 
#20 ·
Jedyna różnica polega na tym, że Twój climatronic różni się od mojego losowego zrzutu ekranu z internetu, więc grupy mają inne dane.

Zgodnie z Twoimi danymi wyjściowymi kod wyłączenia to 0.0, co oznacza, że sprężarka jest włączona. Również zwiększenie prędkości obrotowej biegu jałowego jest włączone, co wskazuje na włączoną sprężarkę. Ale napięcie sprzęgła jest puste i mówisz, że nie włączyło sprzęgła? Jeśli zawsze wynosiło 0, ale Twoje sprzęgło się nie włączało, może występować usterka w sprzęgle lub przekaźniku/obwodzie zasilającym sprzęgło.

Ponadto temperatura płynu chłodzącego wydaje się wynosić -99°C i z jakiegoś powodu włączone jest ogrzewanie pomocnicze (jeśli je masz?). Jeśli dobrze pamiętam, widzę tę samą temperaturę co temperatura płynu chłodzącego w bloku pomiarowym silnika. Czy widzisz prawidłową temperaturę płynu chłodzącego w swoich blokach pomiarowych silnika?

Mogę sprawdzić swoje bloki climatronic i porównać, ale mam przeczucie, że będą się różnić od Twojego pojazdu. Dam znać...
 
#21 ·
Tak, pomyślałem, że ta sprawa z temperaturą i dodatkowym ogrzewaniem była trochę dziwna, nie znam żadnego dodatkowego ogrzewania, zwykle są to webasto/eberspacher, wiem jak wyglądają i nie mam żadnego z nich w komorze silnika, które mógłbym zobaczyć!

Byłem w silniku, a pomiar płynu chłodzącego w tych blokach pomiarowych pokazywał w pewnym momencie 96 stopni C i byłem zaskoczony, że wentylatory się nie uruchomiły, ale potem, myślę, minutę lub dwie później, uruchomiły się. Wygląda więc na to, że główny pomiar płynu chłodzącego jest w porządku.

Z działaniem sprzęgła sprężarki: Początkowo nie działało, włączało się na chwilę, a potem wyłączało, potem włączało się i wyłączało, jakby próbowało, ale mu się nie podobało. Potem, po wymianie czujnika ciśnienia na przegrodzie, zaczęło działać.

Zeszłej nocy działało i wymieniłem czujnik przyspieszenia wzdłużnego (ponieważ mam z tym problemy, powodujące przerywane zapalanie się kontrolek ABS ESP na desce rozdzielczej) na przetestowany używany element, który naprawił moje kontrolki/kody błędów (po wyczyszczeniu i było dobrze dzisiaj), ale w pewnym momencie kontrolki zaświeciły się ponownie i brzmiało to trochę tak, jakby sprężarka miała problemy. Dziś było dobrze do około 17:00, kiedy niebo się otworzyło i zaczęło strasznie padać, wbiegłem do domu i czekałem, aż deszcz przestanie, wziąłem laptopa na zewnątrz i ponownie spróbowałem klimatyzacji i tym razem sprzęgło włączało się i wyłączało jak poprzednio, zamiast działać nieprzerwanie, co w tym samym czasie moje kontrolki ESP/ABS powróciły z błędem 'nieprawidłowy sygnał'. Uruchomiłem autodiagnostykę w Climatronic i wróciła z '04FA 00', co jest serwomotorem klapy recyrkulacji i '0318 00', co jest przełącznikiem ciśnienia AC. Zakładam, że odnosi się to do przełącznika na przegrodzie?

Zaczynam się zastanawiać, czy gdzieś nie ma usterki elektrycznej, ale trudno jest ustalić, co dokładnie to jest i ewentualnie, czy jest ich więcej niż jedna (jak klimatyzacja jest w większości w porządku, ale nie działa, ponieważ wentylatory nie działają na niskich obrotach)

Mam instrukcję Bentleya ze wszystkimi odpowiednimi schematami okablowania, więc może na to spojrzę, może to być złe zasilanie, które powoduje więcej niż jeden błąd, albo może po prostu mam tonę uszkodzonych części do naprawy!
 
#22 · (Edited by Moderator)
Sprawdziłem wartości z mojej klimatyzacji. Są takie same jak Twoje (w tym temperatura i dodatkowe ogrzewanie!). Różnica polega na tym, że moje sprzęgło sprężarki załącza się, a temperatura parownika spada do 4C

Mam również -99C, najwyraźniej nie jest to podłączone, ponieważ samochód nie ma dodatkowego ogrzewania. Teraz pamiętam, że sprawdzałem temperaturę płynu chłodzącego w zestawie wskaźników, która była taka sama jak w silniku.

W blokach pomiarowych silnika mam tylko 137 i https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/130-137.html

2. pole zmienia się na WŁĄCZONE, gdy załącza się sprzęgło. 3. pole pokazywało 6,3 bara, gdy było na biegu jałowym, a po załączeniu sprzęgła wzrosło do 10 barów, a następnie z powrotem do 9 barów. Nie jestem pewien, czy te wartości mają sens, a nawet czy są poprawne...

Powinieneś być w stanie uruchomić test wyjściowy w module silnika, aby aktywować wentylatory. Zapomniałem to sprawdzić w moim pojeździe :) ale wiem, że moje wentylatory włączają się przy niskiej prędkości, gdy załącza się sprzęgło.

Oto powiązany wątek:

https://forums.ross-tech.com/showthread.php?1492-How-to-test-Radiator-Fan-Control-Modle-or-relay-with-VCDS-Lite-audi-a4-b6

i to:

https://forums.ross-tech.com/showthread.php?633-Tis%92-the-HVAC-Season

Nie wiem, co jeszcze może Ci pomóc... to koniec linii dla mnie :)
 
#23 · (Edited by Moderator)
Myślę, że powinieneś najpierw dowiedzieć się, dlaczego Twoje wentylatory się nie włączają. Ponieważ jeśli Twój J293 jest uszkodzony, może to również wpływać na sprzęgło i inne rzeczy. Wiemy, że wentylatory powinny się włączać, gdy sprzęgło się załącza, a wentylatory działają (do chłodzenia płynu chłodzącego). Zgodnie z poniższym schematem, sprzęgło jest również sterowane przez J293, więc wie, że klimatyzacja jest włączona, więc powinno włączyć wentylatory na 1 bieg, ale najwyraźniej tego nie robi.

Zobacz: https://f01.justanswer.com/vwtech0405/94b7f1f2-a272-482b-9228-fb57ed3d95a0_J293-a4_fancontrol_module.pdf

Może powinieneś rozważyć jego wymianę? Albo najpierw sprawdź bezpiecznik S225? :) Sprawdź również, czy G65 działa prawidłowo.

Zaczynam się zastanawiać, czy gdzieś nie ma usterki elektrycznej, ale trudno jest ustalić, co to dokładnie jest i ewentualnie czy jest ich więcej niż jedna (np. klimatyzacja jest w większości w porządku, ale nie działa, ponieważ wentylatory nie działają na niskich obrotach)

Mam instrukcję Bentleya ze wszystkimi odpowiednimi schematami połączeń, więc może się temu przyjrzę, może to być złe zasilanie, które powoduje więcej niż jedną usterkę, albo może się okazać, że mam mnóstwo uszkodzonych części do naprawy!
Twoja zębatka serwomechanizmu klapy recyrkulacji jest prawdopodobnie pęknięta. Moja była: http://evren-yurtesen.blogspot.com/2017/07/golf-mk4-variant-v68-temperature-flap.html

To jest F129/G65. Ale w moim pojeździe G65 NIE jest podłączony do climatronica. Jest podłączony do sterownika silnika. Być może Twój jest podłączony do climatronica. To może być powód, dla którego nic nie widzisz w sterowniku silnika w grupie 137. Ale przełącznik może być dobry, komunikat o błędzie może być spowodowany nieprawidłowym działaniem wentylatorów chłodnicy. Na przykład, jeśli skraplacz za bardzo się nagrzewa.

Zobacz: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00792

Jeśli Twój jest typu przełącznikowego, a nie typu czujnika ciśnienia, możesz sprawdzić za pomocą multimetru, czy włącza się/wyłącza podczas pracy.

To może być interesujące:

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_208_d2.pdf

Jeśli jest to 4-pinowy przełącznik, może on wyłączać Twoje sprzęgło

http://workshopmanual.com/files/56/pdf/page-3885.pdf

Część przełącznika między zaciskami 1 i 2 wyłącza sprzęgło A/C -N25-, gdy ciśnienie w układzie jest zbyt wysokie lub gdy w układzie jest za mało czynnika chłodniczego.

Część przełącznika między zaciskami 3 i 4 przełącza wentylator chłodnicy -V7- (przez moduł sterowania wentylatorem chłodnicy -J293-) na następną wyższą prędkość wentylatora, gdy ciśnienie w układzie wzrasta.

Przełącznik otwiera się, gdy ciśnienie jest poniżej 1,2 bara i zamyka się ponownie powyżej 2,4 bara (punkt przełączania).

Przełącznik otwiera się powyżej 32 barów i zamyka się ponownie poniżej 24 barów (punkt przełączania). Przełącznik zamyka się powyżej 16 barów i otwiera się ponownie poniżej 12,5 barów (punkt przełączania).
 
#24 ·
No dobra, jakoś się zbliżamy.

Zrobiłem modyfikację zewnętrznego rezystora wentylatora w obu moich wentylatorach, i rzeczywiście zaczęły działać, gdy włączysz klimatyzację, jednak klimatyzacja się nie włącza.

Sprzęgło się załącza, wentylatory się włączają, sprzęgło się rozłącza po zmiennym czasie (zazwyczaj kilka sekund). Więc zostawiłem to "włączone" podczas jazdy wczoraj do domu, mając nadzieję, że zadziała, ponieważ wentylatory się włączają, ale po prostu robiło swoją przerywaną rzecz. Dotarłem do domu i sprawdzałem pod maską, spróbowało krótko, ale niewiele się wydarzyło, ta sama historia włączania i wyłączania. Więc grzebałem przy bloku bezpieczników na górze akumulatora (który jest oryginalny, ale wygląda jak nowy, ponieważ mój samochód ma niski przebieg) i rzeczywiście sprzęgło się załączyło i pozostało włączone, więc zostawiłem je włączone, a to zaczęło wydmuchiwać zimne powietrze do kabiny - FAJNIE!

Sprawdziłem ciśnienie w układzie podczas pracy, po niższej stronie OK, ale wydmuchiwało zimne powietrze, więc powinno być dobrze.

Wszedłem do niego dzisiaj w porze lunchu (jakiś czas temu), uruchomił się, a następnie sprzęgło włączało się i wyłączało, jak to robi, poruszyłem bezpiecznikami na górze akumulatora, bez rezultatu.

Czy ktoś wie, czy w pobliżu obudowy termostatu w VR6 znajdują się jakieś połączenia klimatyzacji? Zakładam, że to samo miejsce w większości samochodów, ale myślę, że mam naprawdę niewielki wyciek płynu chłodzącego w tym obszarze (jakby zużywał pełną filiżankę płynu chłodzącego na około 1500 mil, który na pewno kapie z dolnej części skrzyni biegów), co jeśli płyn chłodzący dostałby się do "wodoodpornego" złącza, mogłoby spowodować złe połączenie. Szukałem, ale jest tam dużo kabli i zawsze wydaje mi się, że patrzę na to, gdy silnik jest gorący!

Przełącznik ciśnienia w moim samochodzie jest typu 3-pinowego, wymieniłem go na tani nowy z ebay (których jest mnóstwo), może rozważę powrót do oryginalnego i zobaczę, czy coś się zmieni.

Po prostu mam takie przeczucie, że gdzieś jest złe połączenie, ale próbuje zawęzić, co!
 
#25 ·
Nie jestem pewien, jak wygląd skrzynki bezpieczników ma się do przebiegu samochodu, ponieważ nie zużywa się podczas jazdy... :) W zeszłym roku wymieniłem akumulator i mój był również jak nowy (przy 290 tys. km).

Spodziewam się, że z wyników wcześniejszych kontroli nic nie wyszło, ale czy ponownie sprawdziłeś za pomocą VCDS, czy istnieje powód wyłączenia sprężarki?

Następnym krokiem byłoby sprawdzenie, czy złącze zasilania sprzęgła na sprężarce otrzymuje zasilanie. Następnie sprawdź, gdzie jest podłączone i idź do tyłu.

Powinieneś być w stanie sprawdzić grupę 57, aby zobaczyć, czy przełącznik działa (być może... Nie jestem pewien...)
 
#26 ·
Nie jestem pewien, jak skrzynka bezpieczników ma się do przebiegu samochodu, ponieważ nie zużywa się podczas jazdy... :) Wymieniłem akumulator w zeszłym roku i mój był również jak nowy (przy 290 000 km)

Spodziewam się, że z wyników wcześniejszych kontroli nic nie wyszło, ale czy ponownie sprawdziłeś za pomocą VCDS, czy istnieje powód wyłączenia sprężarki?

Następną rzeczą, którą zrobiłbym, byłoby sprawdzenie, czy złącze zasilania sprzęgła na sprężarce otrzymuje zasilanie. Następnie sprawdź, gdzie jest podłączone i idź do tyłu.

Powinieneś być w stanie sprawdzić grupę 57, aby zobaczyć, czy przełącznik działa (być może... nie jestem pewien...)

https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/050-059.html
Miałem na myśli tylko to, że to nie jakaś stara, skorodowana skrzynka bezpieczników w samochodzie z dużym przebiegiem i słabo utrzymanym, z dużą ilością korozji, jest czysta i jak nowa, mimo że jest z 2001 roku (ale ma tylko około 74 000 km na liczniku i przez połowę życia stała w garażu)

Zasilanie sprężarki, na pewno je dostaje, ponieważ sprężarka się włącza, byłem pod spodem ostatniej nocy i zauważyłem złącze bezpośrednio na niej, ale będę musiał jeszcze raz spojrzeć. Co irytujące, działała przez chwilę zeszłej nocy, zanim wyłączyłem samochód (np. działając przez 10 minut ze sprężarką włączoną przez cały czas, dzięki czemu w samochodzie było przyjemnie i zimno) Potem dzisiaj, znowu przerywana :( Wróciłem do domu i podczas jazdy przez nasze osiedle, myślę, że włączyła się na krótki, stały czas, gdy powietrze wydobywające się z otworów wentylacyjnych zaczęło się ochładzać, wtedy zaparkowałem i znowu zaczęła działać przerywanie.

Inną funkcją, którą zauważyłem, jest to, że na autostradzie powietrze w ogóle się nie ochładza, co sugeruje, że sprężarka nie włącza się i nie wyłącza, nawet przy niskich prędkościach tego nie robi, wydaje się, że włącza się tylko na biegu jałowym.

Mam nadzieję, że uda mi się to sprawdzić w weekend, podobno mam zamontować tempomat i kierownicę wielofunkcyjną, więc dlaczego nie rozebrać wszystkiego na części!