Volkswagen Mark IV Forum banner

01274 Silnik pozycjonowania klapy przepływu powietrza (V71) uszkodzony VW Golf Klimatyzacja

20K views 7 replies 4 participants last post by  srpj161  
#1 ·
Zawsze myślałem, że moja klimatyzacja działa dobrze i nadal działa, jednak następujący kod został znaleziony, gdy mój warsztat wyczyścił skan poduszki powietrznej / wypadanie zapłonu.

Chodzi o to, czy warto z tym coś robić, skoro samochód i tak się nagrzewa i chłodzi? Mimo to, w razie potrzeby, byłbym zainteresowany spróbowaniem tego, jeśli da się to naprawić?

Pozdrawiam Sean

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#2 ·
Dość powszechne jest występowanie problemów z climatronikiem w Golfach MK4.

Jeśli działa dobrze, po prostu zostaw to w spokoju.

Próba dostania się do silnika v71 nie jest przyjemna, a nowe kosztują ponad 200 funtów od VW lub coś głupiego.

Dziesięć lat temu kosztowały około 70 funtów.
 
#3 ·
V71 to silnik klapy obiegu powietrza. Możesz sprawdzić wartości za pomocą VCDS, aby zobaczyć, czy się otwiera i zamyka. Można to również zobaczyć z wyjętym filtrem z osłony, jeśli się nie mylę. Myślę, że częstym problemem jest pęknięcie koła zębatego.

Jeśli utknie zamknięty, nie dostaniesz świeżego powietrza do kabiny. Jeśli utknie otwarty, możesz mieć mniejszą moc chłodzenia w upalny dzień, ponieważ climatronic próbuje ponownie obiegać powietrze wewnątrz, aby móc szybko obniżyć temperaturę w kabinie. Oczywiście oznacza to również, że pozostanie otwarty, gdy chcesz go zamknąć...

Możesz znaleźć tanie repliki z Chin. Ale mają gorsze elementy wewnętrzne i myślę, że nikt nie wie, jak długo wytrzymają.

https://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=1J1907511A

Więc zależy to od Ciebie, czy chcesz go wymienić, czy nie... Nie jestem pewien, jak łatwo go wymienić w pojazdach z kierownicą po prawej stronie. Ale w LHD jest za schowkiem.

http://evren-yurtesen.blogspot.com/2017/07/golf-mk4-variant-v68-temperature-flap.html
 
#5 ·
Dzięki wam,

Chociaż powiedziałem, że nie mam żadnych problemów z moją klimatyzacją dzisiaj, nacisnąłem przycisk recyrkulacji i już nie wydaje dźwięku, więc mogę tylko założyć, że ten mały silnik w jakiś sposób uległ awarii. Słabo pamiętam, jak słyszałem coś "ruchomego" i musi to być otwieranie i zamykanie klapy świeżego powietrza?

Jeśli miałbym dalej badać i wyjąć schowek, jedną rzeczą, co do której nie jestem pewien, jest lokalizacja części silnika Themis, w prawostronnym (uk) Vw golf, czy część znajduje się po lewej czy prawej stronie schowka, tj. w pobliżu drzwi czy konsoli środkowej?

Rozumiem, że trudno się tam dostać, ale nie mam nic przeciwko zabawie.

Czy numer części to 1J1907511A?

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#8 · (Edited by Moderator)
Dzisiaj wymieniłem wadliwy silnik (przełącznik pozycjonowania), załączam zdjęcie wymienionego elementu (1J2907511A).

Jeśli jesteś taki jak ja i chcesz, żeby wszystko działało i lubisz dłubać, to polecam tę pracę, bo na koniec poczułem się nagrodzony!

Z konsolą środkową samochodu w kawałkach i schowkiem odłączonym (musisz usunąć wszystkie części konsoli środkowej; tam, gdzie znajduje się hamulec ręczny / popielniczka).

W końcu dojdziesz do nagrzewnicy, którą również usunąłem, aby zobaczyć klapy pozycjonujące i zrozumieć, jak działają.

Najtrudniejszą częścią pracy było usunięcie, a następnie ponowne zamocowanie części silnika (1J2907511A), ponieważ jest to ciasna przestrzeń do pracy. Jest kilka grubych wiązek przewodów i związałem je opaskami zaciskowymi, aby zyskać więcej miejsca dla mojej ręki i obolałych nadgarstków.

Zamontowanie tego jest dość trudne do wyjaśnienia i w pewnym sensie chciałoby się mieć "3 ręce", zrobiłem to w ten sposób, że nacisnąłem przycisk recyrkulacji na Climatronicu, jednocześnie wciskając silnik (1J2907511A) w klapy i czując, jak "klika", a następnie widać, jak porusza się klapa. Ten silnik "pozycjonuje" 2 klapy i stwierdziłem, że łatwiej jest przymocować czarną (cieńszą) część do klap pozycjonujących niż białą (grubszą) część.

Spędziłem kilka dobrych godzin, upewniając się, że pozycjonują się prawidłowo, naciskając w kółko przełącznik recyrkulacji. Następnie, gdy byłem zadowolony, przykręciłem silnik (1J2907511A) z powrotem i przetestowałem kilka razy, aby upewnić się, że działa.

Rzeczywiście miałem wadliwy silnik, który w ogóle nie wydawał się działać. Użyty przeze mnie zamiennik (1J2907511A) był używaną częścią z serwisu eBay za około 15 funtów. VW chciał coś w rodzaju 205 funtów plus VAT (tylko za część). Szczerze mówiąc, dla spokoju ducha zapłaciłbym za to (po doświadczeniu tak wielu wadliwych modułów zamków drzwi). Jestem jednak szczęśliwy i przekonany, że używana część za 15 funtów będzie działać dobrze. Przetestowałem ją z istniejącym przewodem, aby sprawdzić, czy działa, zanim ją zamontowałem.

No i proszę, mam nadzieję, że to komuś pomoże, kto ma ten błąd, nie chciałem otwierać posta i go nie kończyć.

Sean
 

Attachments